17 Ağustos 2009 Pazartesi

Futbol üzerine umut sarıkaya



rüştü'yü bilirsin
hani şu milli kalecimiz rüştü
tokyo'daki dünya kupası maçlarında
yaptığı kurtarışlardan önce
gol yemem, sörf tabi ki yerim
reklamındaki şiirsel duruşuyla
girmişti ikimizin de gönlüne hatırladın mı?
birakıp bu ülkeyi ardında gittiğinde barselona'ya
nasıl da burkulmuştu içimiz
bunu da hatırladın mı?
bir dosttan duydum (doğru mu bilmiyorum)
rüştü barselona ile "maç başına para alıcam"
diye sözleşme imzalamış
şimdi ben, kaç zamandır izliyorum
rüştü'lü barselona'nın maçlarını
bakıyorum kale içinde rüştü yok başka bir lavuk var
üzülüyorum sonra rüştü açtır, rüştü parasızdır diye
türkiye'de iyi sakal yaptı onu yiyodur
diye avutuyorum kendimi
"hazıra dağ dayanmaz" diyor bir ses

sözün kısası; şimdi sen de gidiyorsun
ama noolur şu bitmiş, kahrolmuş insanı
son bir kez daha dinle de, gittiğin yerde
kendini sağlama al da git
ya da gitme rüştü gibi gaza gelme
rüştü demedi ama sen bir kere olsun

"kalıyorum çünkü yediğim önümde,
yemediğim arkamda" de.
de bir kere olsun de...

UMUT SARIKAYA

Hiç yorum yok: