24 Ağustos 2009 Pazartesi

Sana gelen bana gelsin...


Mustafa Denizli'den bahsediyorum. Beşiktaşın şampiyon hocası olan, 3büyük kulüplede şampiyonluk görmüş bir isim olan isimden.
Beşiktaş'ın geçen seneki şampiyonluğunda Sayın Denizli'nin payı hoca olarak tabi ki çok büyük onu tartışmak bile abest olur.Konuşulcak ve tartışılcak olan onun işini yaparken kullandığı kendine has yöntemleridir.
Aachen performansını hepimiz biliyoruz rezilken vezir yaptığını , Fenerbahçe'nin ilk yerli şampiyon hocası olduğunu,Galatasaray'ın başındaki zaferlerini, iran performansıyla falan tabir-i caiz ise geçmiş tuğla gibi olan bir hocadır MUSTAFA DENİZLİ.
Geçen sene Ertuğul Sağlam'ın ani ayrılışı sonucu Çeşme'deki yazlığında bulunan koltuğundan yoğun istek üzerine BJK 'deki patron koltuğuna geçti.Geldiği ilk günden 2 kupa şampiyonu olduğu ana kadarda bir inanmışlık dersi verdi tüm türkiye'ye.
Ama ortam onu yapmasını gerektiriyordu geçen sezon kulüplerimizin performansı itibariyle her kulüp kendi yükünü kaldırabilecek bir omuz arıyordu.Ve türkiye ligindede bu yükü kaldırabilecek tek hocada sayın Denizli idi . Zatende onun başında bulunduğu takım olan Beşiktaş mutlu sona ulaştı.
Geçen sezon durumlar farklıydı.Fenerbahçe yerlerde , Galatasaray'ın Fenerbahçe'den fazla yanı yok , Sivas gene iyi ama kapasite meselesi , Beşiktaş ilk yarıyı bu takımlarında gerisinde kapatmıştı durum o merkezde idi.Ama Beşiktaş'ın bu takımlardan farkı vakit geç olmadan yolu bilen birine danışmasıdır.Mustafa hoca'nın gelmesiyle kötü oynayan takım toparlanma evresine girdi ama o kadarda ahım şahım top da oynamıyordu. Rakipleri zaten kötü gittiği için de onların içinde iyi duruyordu , hoş duruyordu. Hocası medya'nın her türlü saldırısını kendi üzerinde toplayıp zekice hamlelerle geri gönderiyordu.Medya ve taraftarın aklı takımın kötü performansı ile değilde Mustafa hoca'nın söylemleriyle doluydu .Böyle bir ortamdada kendini bulan bir Beşiktaşın şampiyon olmasından doğalda bişi olamaz.
Bugün ki söylemleri gösteriyor ki MustafaDenizli geçen sene kendini başarıya götüren 'Sana gelen bana gelsin' yöntemini bu senede kullanmaya niyetli .Bu günkü söyleminde kendisini eleştirenlere sert tepki gösterirken "Kargalar bana kılavuzluk edemez" gibi yeni bir ifade kullandı.
Beşiktaş Teknik Direktörü Mustafa Denizli, " Beni eleştirenlerin futbol bilgisi kadar, benim unutmuşluğum var. Bana kılavuzluk yapmaya kalkmasınlar. Çünkü kargalar bana kılavuzluk etmeye kalkarsa, burnumuz kötü yerlere gidebilir. Kimse unutmasın ki, bu takım geçen sezonun çifte kupalı şampiyonudur. İlk üç haftada kaybettiğimiz puanlar bizi yolumuzdan alıkoyamaz. Bu sıkıntılı dönemi en kısa sürede atlatacağız"dedi.Denizli, "Galatasaray ilk üç hafta sonunda şampiyon olmuş gibi gösteriliyor, buna ne diyorsunuz ? sorusuna " Bizim için (küme düşer) diyenlerin, Galatasaray'ı şampiyon yapması normal. Galatasaray'ın oynadığı futbolun güzel olduğunu ben de görüyorum. Fenerbahçe'nin ve Galatasaray'ın Avrupa'da gösterdikleri başarı beni de mutlu ediyor '' karşılığını verdi.
Beşiktaş'ın performansı ve diğer takımların durumu itibariyle Mustafa hoca daha ne kadar bu açıklamalara devam eder merak ediyorum. Nitekim bu sene 3 BÜYÜK istanbullu kardeşten Galatasaray ve Fenerbahçe lige iyi performansa ve kayıpsız başlamasını 3. kardeşin üzerinde nasıl bir etkisi olur onu bekleyip göreceğiz...

Hiç yorum yok: